Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

1 december

Publicerad 2011-12-01 12:42:22 i Familjeliv

Idag ska det föreställa december men det känns det absolut inte som ute hos oss. Det är flera plusgrader ute och grådassigt, riktigt trisst väder. Nu vill vi ha lite snö som kan lysa upp våran tillvaro lite.

Imorse tände Alvin och jag adventljuset han fick av mormor. Det är ett sådant här ljus man ska tända varje dag fram till julafton. Alvin tyckte det var mysigt och jag tyckte det luktade lite jul. Tur man kan få lite julkänsla inomhus om man inte kan få det utomhus iallafall. Jag satte klockan på kvart över sju så vi skulle kunna se på julkalendern på tvn och öppna första luckan i kalendern men jag vaknade inte förrän halv åtta av klockan som stod på lägsta volym. Snacka om att jag var trött som inte vaknade förrän efter en kvarts ringande. Ikväll ska det iallafall bli julkalendern på tvn. Var det någon som såg den i morse? Vad tyckte ni/ era barn om den?

Kommentarer

Postat av: Plugghästen :)

Publicerad 2011-12-01 13:30:28

Vad härligt att ni skapar stämning inomhus iaf! :) Vi saknar också snön!



Måste bara kommentera att din blogg är så härlig och positiv och inspirerande! Har läst den nu ett tag och det blir så konstigt, som man nästan känner dig och din familj! Du verkar vara en sån bra och pysslig mamma! Kul att ni ligger så bra till med julklapparna! Jag tänkte börja nästa vecka :P hehe



Ha en härlig dag med dina sötnosar till barn! Jag måste väl fortsätta plugga nu, så tack för ett trevligt avbrott :)



Kram Plugghästen

Postat av: DIANA ÖSTERBERG

Publicerad 2011-12-01 14:58:04

sv; tack :)) !

Postat av: tessan

Publicerad 2011-12-01 16:09:48

ja du jag tyckte den var så där men det är ju bara förat avsnitet så man får väl ge det några dagar. Olivia tyckte väl okså så där om den men det va rju roligt att få öpna luckan i sin julkaländer i hopp med bolibompa.

Postat av: Stolt mamma till två

Publicerad 2011-12-02 12:41:01

Till Plugghästen: Tack snälla rara du för din kommentar. Jag blev jätte rörd och det värmde verkligen att höra. Ja det är det lustiga med att följa bloggar (då de känns som man känner personerna tillslut). Hoppas du fortsätter att tycka om min blogg. Synd att jag inte kan svara dig någonstans men hoppas du läser detta här.



Lycka till med plugget nu. ;)

Kraaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela