Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

En ledig dag från förskolan

Publicerad 2011-04-20 20:17:51 i Familjeliv

Idag tog Alvin ledigt från förskolan och så drog vi ut till landet istället. Det blev ännu en fin och solig dag med en del moln. Vi tog med oss en pastasallad som mormor gjort som vi lunchade på. Efter lunchen drog vi ut på en skogspromenad med hundarna och Alvin sov gott i vagnen. När vi kom tillbaka till stugan mumsade vi på lite fika och slappade i solen medan Alvin sov. När Alvin väl vaknade (sov i 2 h) drog vi på ännu en promenad till båthamnen där vi tittade på änder och båtar vilket var mycket intressant. Vi stannade såklart till vid lekplatsen och lekte också. Vi lekte (Alvin och mormor) sjörövare, åkte kana och gungade. Alvin vägrade att lämna lekplatsen sen så jag fick släpa hem honom. Pjuh! När vi kom tillbaka till stugan var det bara att börja arbetet då förmiddagen gick till annat. Vi började krattningen och klippning av rabbaterna (som är mycket STORA) och blev inte klara på långa vägar. Det är mer en hälften kvar trots att vi håll på i timmar. Sedan kom pappa och farfar och hämtade oss får då var klockan så mycket som kvart i sju. Det blev en snabbdusch och en välling i sängen för att sedan sova för natten. Imorgon blir det att gå upp tidigt igen fast då till förskolan den här gången!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-04-20 21:36:13

härlig dag!

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-04-20 22:13:20

Det lät som en perfekt dag minsann =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela