Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Flyga med barn

Publicerad 2010-04-20 10:30:25 i Resa

Att resa med barn kan vara svårt, stressigt och jobbigt men det behöver inte vara så. Att flyga med ditt barn behöver inte bli en mardröm. Man bör inte flyga med ett nyfött barn då man hellre bör lära känna varandra den första tiden. Men under de 6 första månaderna kan man flyga genom Europa.

Ett bärsele är bra att ha med sig på flyget som du även har användning för på flygplatsen också. Vid start och landning rekomenderar jag att amma ditt barn. För större barn kan tuggumit vara till hjälp mot problem i trumhinnan.

Tänk på att ta med något gott att äta till ditt barn som är för liten för den vanliga maten som serveras på flyget. En mediaspelare rekomendera jag för att kunna se på film. Mjuka sköna kläder, blöjor och tvättlappar bör du också ha i bagaset. Ta med nya leksaker att successivt ta fram under resan vilket gör det mer spännande för ditt barn. De större barnen tycker det är spännande att flyga och kräver inte så mycket.

Alvin var 6 månader när vi åkte till Teneriffa. Det var första gången att flyga med honom och allt gick jätte bra. Han nöjde sig fint med att sitta i mammas och pappas knä och sov mycket. Men när han väl fick sitta helt själv på pappas plats blev han överlycklig. Det blev en jätte fin och trevlig resa för oss.

Nu åker vi lite längre, nämligen till Egypten. Då kommer Alvin vara 1 ½ år gammal. Alltså kommer han inte vara lika nöjd med att sitta i mammas och pappas knä. Då blir det mediaspelare, leksaker och något gott att snaska på för att göra Alvin nöjd. Förhoppningsvist går denna gång lika bra.

r

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela