Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Graviditetsvecka 34

Publicerad 2009-05-07 10:59:45 i Graviditet nr 1

Ja, nu är jag klar med grav vecka 33 och går nu in i grav vecka 34. 6 veckor till så är våran efterlänktade bebis här, förhoppningsvist. Bebisen trängs som vanligt med mina revben och har sig. Har även känt hur h*n hickar. =) En hormon rand har börjat att visa sig nu på magen. Det sägs att om man bara får en svag rand är det en flicka och en mer synlig är det en pojke. En så länge är min så svag att man knappt ser den. Men det blir nog annat senare under graviditeten. Annars börjar det bli jobbigt att knyta skorna nu, Richard får redan träna på hur det är att vara småbarnsförälder. =)

Jag är på dag 232 av 280. (82,9%). Är i vecka 34. Har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0). Är i 8:e kalendermånaden. Jag är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Är i trimester tre. Beräknat förlossningsdatum Ons 24 jun 2009 Jag har 48 dagar kvar till beräknad förlossning.



Jag: Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning. ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Ibland kan förvärkarna komma tätt och upplevas som riktiga värkar, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.

bebis: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster. I vecka 34 är medelkroppslängden 46 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2350 gr. Huvudets omkrets är 32 cm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela