Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Våffeldagen =)

Publicerad 2009-03-25 12:43:39 i Allmänt

Idag blir det att baka våfflor, mm så gott! Har både grädde och glass med sylt till. =) Tror det är Richards favvorätt, han tycker det är sååå gott. Så han blir någ glad när han kommer hem och möts av våfflor i köket. :D

Fakta om våfflor:
Man kan spåra firandet av Jungfru Marie ­Bebådelsedag så långt tillbaka som till 500-talet. Man firar den 25 mars, vilket är nio månader före jul och Jesu födelse. Förr kallades Maria även för ”Vår Fru” och därför kallas även Jungfru Marie Bebådelsedag för ”Vårfrudagen”. Att det sedan blev ”våffeldagen” tros vara ett hörfel, ”Vårfru” blir lätt ”våfflor”.



Idag ska jag och Lina gå på stan och shoppa lite, blir såklart en fika med. Får se om hon har lite skvaller ;) . Själv har jag masser att prata om som vanligt :P . Richard ska till babyland som har rea idag, hoppas han hittar nåt. =)

Kommentarer

Postat av: Lena Hermansson

Publicerad 2009-03-26 21:17:30

Hoppas ni åt våfflor för mig också,det ser gott ut.

Postat av: Lena Hermansson

Publicerad 2009-03-26 21:29:37

Hoppas att ni åt våfflor för mig också,det ser verkligen gott ut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela