Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Tredje trimestern

Publicerad 2009-03-26 11:10:28 i Graviditet nr 1

Idag går jag in i V 28. Alltså är jag inne i den sita trimestern, trimester tre. Bebisen har börjat sparka innåt nu mot kissblåsan och revbenen. Vet inte ifall bebisen har vänt sig så det blivit så? Huden mitt på magen fortsätter att "svida" så snart kommer väl bristningarna, skulle chansa på V 30 där någonstans!

Jag är på dag 190 av 280. (67,9%). Är i vecka 28. Har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0). Jag är i 6:e kalendermånaden. Är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).  Jag är i trimester tre. Beräknat förlossningsdatum Ons 24 jun 2009 Jag har 90 dagar kvar till beräknad förlossning.

Bebis: väger omkring 1,1 kg och är 35 cm lång fötterna mäter 5 cm. Hjärnans ytskikt börjar forma sin rätta form. Ögonbryn och ögonfransar har vanligtvis vuxit fram nu. Tunt och fjunigt hår täcker bebisens kropp. Bebisen fortsätter att vända på sig ända fram till några veckor innan förlossningen.

Jag: Livmoderns mått är mellan 26 och 29 cm. Din viktökning kan vara mellan 7 och 11 kg eller mer. Om din lilla bebis skulle födas nu finns det stora chanser att den skulle klara sig. Bara moderkakan väger 400 g, nästan ett halvt kilo.





Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2009-03-26 18:33:44

jag kan fortfarande inte fatta att det kommer en liten bebis snart :) ska bli kul längtar

Postat av: Lena Hermansson

Publicerad 2009-03-26 21:15:45

Fina bilder på dig,längtar efter att bli farmor det ska bli så kul.

Postat av: Lena Hermansson

Publicerad 2009-03-26 21:27:29

Vad fin du är på bilderna,längtar efter att bli farmor. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela