Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravidmage

Publicerad 2009-01-19 14:04:02 i Graviditet nr 1

Ja, nu börjar den synas. Lite ilf :P Fick höra det av  familj o vänner för första gången igår. :) Jag är ju i vecka 18 går in i vecka 19 på torsdag. Så man tycker ju att jag borde ha en riktig gravidmage och gått upp ett par kilo i vikt nu. Men icke! Det känns verkligen som jag har något "tungt" som trängs i min mage nu. Magen känns lite spänd, som en uppblåst ballong! :) Jag har dock inte kännt nåt än som sparkar lr "fjärilar i magen" än. Tänkte lägga in lite foton på magen för er som är så nyfikna, men igentligen är det inget att fota än! :P




Gravid vecka18:
Bebis: Nu är bebisen drygt 14 centimeter lång från hjässa till rumpa och väger lite under 200 gram. Bröstkorgen rör på sig som om den andas, men i själva verket fylls lungorna av fostervatten istället för luft. Bebisen kan rynka på pannan och göra grimaser.
Jag: Nu börjar det  bli dags för ultraljud. Det görs omkring vecka 17 till 18, (på fredag). Vikten kan har ökats till mellan 4 och 6 kg, men det är bara början. Du kanske börjar få ryggbesvär, blir täppt i näsan eller svårt att röra dig som du vill. Det börjar helt enkelt kännas att du är med barn.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-19 14:46:52

Världens sötaste mage :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-19 20:15:28

Snart är du hur stor som helst ;)

Postat av: Sarah

Publicerad 2012-03-20 18:26:01

Hej! Är i vecka 18 nu och känner inte heller något, är lite orolig så det är skönt när man läser att det går bra för andra men som inte heller känt något jättetidigt. Blir så frustrerad när man läser folk som kände sedan vecka 11 trots att det är första barnet.

Postat av: Stolt mamma till två

Publicerad 2012-03-21 12:38:33

Sv: Ja det är ju så olika det där med att känna första gången. Nu hade jag ju moderkakan i framvägg kanske därför jag inte kände något förrän senare? Med andra barnet hade jag inte det och då kände jag bebis redan i vecka tolv. Vet du vart din moderkaka sitter? Kanske kan det vara så för dig med?



Grattis och lycka till med graviditeten! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela