Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Nu har jag gått halva graviditeten

Publicerad 2009-02-05 19:43:29 i Graviditet nr 1

Idag har jag gått mer än halva tiden av graviditeten. Bara hälften kvar nu. På måndag ska jag träffa barnmorskan och se vad hon har att säga. kolla om man gått upp nått i vikt än.

I veckan har jag legat sjuk i influensan. Jag vaknade kl 03:30 och mådde illa och spydde en gång i kvarten till ca 16:00 efter det en gång i halvtimmen till kl 22:00. Efter det fick jag ett sprucket blodkärl i ögat, ser inte trevligt ut kan jag säga. Kanske lägger in bild på den imorn! Här kommer iallafall en bild på min mage i v 21 =)






Bebisen - Din lilla bebis är nu ungefär 18 cm och väger 300 g. Bebisen tränar sina matsmältningsfunktioner, nu kan man se via ultraljud hur bebisen sväljer fostervatten.


Du
- Livmoderns mått kan vara mellan 19 till 22 cm. Normalkurvan för viktökning är 4,5 och 6,5 kg. Det syns nu att du är gravid.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2009-02-05 21:36:02

Wow, vilken mage!! känns som den växt mycke sen vi sågs, kul! Helt otroligt att du oxå varit sjuk. alla är visst det. Men jag hade nog mer tur än du, mitt höll bara på över natten. Så skönt för mig som avskyr att spy =) Vi hörs! kram

Postat av: Richard

Publicerad 2009-02-06 09:11:14

Vilken underbar mage, jag längtar så efter att få ligga o mysa med våran bebis. Bara ligga och le när barnet skrattar :D Du är världsbäst Sarah. Mitt allt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela