Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Jag har ett barn i magen!

Publicerad 2009-02-13 10:24:24 i Graviditet nr 1

Gravid v 22

Bebisen -  Från och med den 22:a veckan kallas det lilla livet "barn" istället för "foster". Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Barnet dricker och kissar som en del av fostervattnets rening. Ögonlocken täcker hela ögat och bebisen har fått ögonbryn. Naglarna är så långa att de täcker fingertopparna. Nu har barnet blivit ungefär 19cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 500g. 

Du - Livmoderns mått är mellan 20 till 23 cm. Du kan försöka känna den ett par cm ovanför naveln. De flesta kvinnorna känner att detta är en härlig och bra period. Hår och hud strålar, detta beror på att kroppen är fylld med graviditetshormoner som skapar tillväxt.

Kommentarer

Postat av: Richard

Publicerad 2009-02-13 10:38:36

Vi ska ha barn :D Vi är världs bäst!

Postat av: malin

Publicerad 2009-02-13 17:31:13

nu e det inte långt kvar.. jag längtar efter att få hålla det lilla knyttet :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela