Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravid v 24

Publicerad 2009-02-26 15:36:32 i Graviditet nr 1

Idag går jag in i 24de graviditets veckan. Magen blir större och större. Den börjar synas ordentligt nu. =)

Jag är på dag 162 av 280,  är i vecka 24,  har gått 23 fulla veckor och 0 fulla dagar (v23+0). Jag är i 5:e kalendermånaden,  är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Jag är i trimester två, har 118 dagar kvar till beräknad förlossning.

  

Bebisen - Nu börjar det bli trångt, bebisen är 21 cm och väger ungefär 530 g. Nu börjar nästa viktiga utvecklingsstadium av bebisens hjärna. Undvik all alkohol, om du röker bör du sluta genast. Balansorganen i örat har utvecklats och redan nått vuxenstorlek. Bebisen vet vad som är upp och ner, du känner hur den vrider och vänder sig i magen.


Du - Livmoderns mått är mellan 22 och 25 cm och mäter 4 till 5 cm ovanför naveln. Magen växer och putar. Om du har mycket magmuskler sen innan graviditeten så kan du klara dig ganska bra. Har du inte det så finns det bra övningar för gravida magar också. Det kan dra och smärta runt livmodern och ner mot ljumsken. Det är lätt att drömma mycket livliga drömmar just nu, det kan vara det undermedvetna som förbereder dig på att ett nytt liv väntar.

Kommentarer

Postat av: Richard

Publicerad 2009-02-27 08:38:48

Ohh, jag får inte nog av den underbara magen :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela