Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Graviditets V. 30

Publicerad 2009-04-09 15:27:41 i Graviditet nr 1

Är det bara jag som tycker att veckorna springer iväg? Idag är jag redan inne i graviditetsvecka 30! Hello, bara 10 veckor kvar sen. Jag länktar så mycket nu. Mamma har beställt en vagga på hjul nu som kommer om ett par veckor. Jätte söt vit vagga med himelsäng blev det. =) Bebisen rör sig som vanligt mycket varje dag. Tror h*n försöker göra mer plats i magen. :P Svårare blir det för mig att andas nu. Lungorna får inte den plats den behöver för att fyllas tror jag.

Jag är på dag 204 av 280. (72,9%). Är i vecka 30. Har gått 29 fulla veckor och 0 fulla dagar (v29+0). Jag är i 7:e kalendermånaden. I 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Jag är i trimester tre. Beräknat förlossningsdatum Ons 24 jun 2009 Jag har 76 dagar kvar till beräknad förlossning.



Kroppen: Måttet på livmodern är ca 28 till 31 cm. Många tycker att det är full fart i magen den här tiden. Det finns även de som säger att så som barnet är i magen blir det även när det är fött. Du kan påverka hur du mår med rätt kost, motion och vila. Ät efter tallriksmodellen så får du i dig ordentlig med vitaminer.

Barnet: Visste du att din bebis redan kan göra kullerbytta. Rätt kost, motion och vila kan påverka hur ni mår.  Bebisen väger ca 1400 g och är 38 cm lång. Hjärnan växer ihop mer och mer för att få plats i kraniet. Det börjar bli trångt, men din bebis kan faktiskt slå en kullerbytta inne i livmodern.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-10 13:38:57

jag håller med tiden springer verkligen iväg....Ska bli kul att se vad det e för krabbat i din mage :)

Postat av: malin

Publicerad 2009-04-10 13:39:40

jag skrev det översta glömde mitt namn hahah

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela