Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Bus på fabriken

Publicerad 2012-07-31 16:44:06 i Familjeliv

Idag har vi varit och busat i tre hela timmar på busfabriken. Till och med farfar och farmor kom förbi en sväng och busade. Barnen tycker verkligen att det är himla kul där och är helt slut efter ett buspass. Elefanten såg vi dock inte på hela besöket. Kanske hade han semester? Kul var det dock ändå. Nu packar vi väskorna för att spendera resten av veckan på landet.

Sol och bad

Publicerad 2012-07-30 11:12:56 i Familjeliv

Även i dag skiner solen och självklart packar vi då picknickorgen och ger oss ut på äventyr. Denna gång blev det utomhus bad på himpa med äggnackor och chokladkakor i magen.

En dag på stan

Publicerad 2012-07-29 15:56:15 i Familjeliv

Idag åkte vi ner till stan för lite lunch på Burger & CO, älskar deras laxburgare och barnen åt också bra. När vi var mätta och belåtna gick vi till Hemmakväll där vi hyrde film och köpte en till barnen. Så här hemma ska det nu mysas för hela slanten!

Borta bra men hemma bäst!

Publicerad 2012-07-28 13:04:00 i Home sweet home

Åh så skönt det är att vara hemma hos våra älskade pojkar igen! Alvin sprang fram och gav oss en stor fet kram och sa -Jag har saknat dig, älskar dig massor! Behöver jag säga att vi smälte som smör allihopa? Glada blev de över de fina presenterna och allt gottigottgott med. Barnvakterna fick självklart också presenter. Nu har vi myst hela dagen och ikväll får vi främande, det blir grillfest för hela slanten!

Borby & kåseberga

Publicerad 2012-07-27 22:51:25 i Resa

Sista dagen i Skåne har vi spenderat på Borby strand med god frukost, sol och bad i kalla havet. De hade även pool men tuff som man är klarar man kylan ;) Sedan åkte vi till Kåseberga för lite käk, självklart blev det rökt lax och makrill och lite rökta räkor med aioli. Asså fyfasen så gott, och fyfasen så tur vi haft med vädret. Vilken resa vi haft! Bara strålande sol på några av Sveriges finaste stränder (enligt mig iaf). Helt otroligt härligt underbart har vi haft de här tre dagarna i Skåne

Ett vykort från Simrishamn

Publicerad 2012-07-26 22:46:26 i Resa

Idag åkte vi direkt ut till närmsta strand där vi bor för sol och bad. Picknickorgen var packad med både frukost och lunch så vi stannade där hela dagen. Klockan två var vi tillbaka och efter en välbehövlig dusch satte vi oss ute i solen med lite god dricka tills det var dags att gå ner på byn. Där hittade vi lite presenter till våra kära där hemm i de mysiga butiker de har vid båthamnen. Sedan gick vi in på en restauramg för en förrätt och så tog vi ett varv till vid båthamnen och hamnade tillslut på en annan restaurang för varmrätten. Sedan promdnerade vi hem igen för att sätta oss ute med lite god dricka igen och såg på solnedgången. I morgon har vi planer på en annan strand och sedan bär det väg hem igen. Gud vad vi saknar familjen där hemma!

Simrishamn

Publicerad 2012-07-26 11:41:33 i Resa

Ligger just nu på playan och har det hur gött som hellst! Här spenderar vi nog hela dagen lång. Satan så vackert det är här!

Semester

Publicerad 2012-07-25 23:22:33 i Allmänt

Tidigt i morse lämnade Richard och jag barnen hos mormor och  åkte på en lite minisemester till Skåneland. Här har vi det underbart, solen lyser och himlen är blå. Dagen har vi spenderat med svärföräldrarna och några fler släktingar till Richard som bjudit på middag ikväll. Allt har varit jätte trevligt och i morgon drar vi ner till beachen och glassar hela dagen. Måste också erkänna att vi saknar våra kära där hemma också!

Playtime

Publicerad 2012-07-24 16:56:14 i Familjeliv

Pojkarna fick en rolig födelsedagspresent av kompisen som dom gillar att busa med. Hundarna gillar den också! Här busar vi runt ordentligt hela familjen. :-)

Saknar min Alv

Publicerad 2012-07-24 08:05:02 i Sarah talar

Nu saknar jag min Alvin så jätte mycket. Han sov över hos farmor och farfar söndag till igår och igår till i dag hos mormor. Något han själv bestämt. Han packade väskan förnöjt helt själv och traskade i väg med bestämda kliv. Han har blivit så stor min grabb. Grejen är ju den att Richard och jag ska åka i väg på en liten semester själva i morgon utan barn så det känns lite konstigt att han redan varit borta så mycket. Eller egentligen är det bara nätterna då vi spenderat dagarna ihop ialla fall och nu blir det bara en dag och en natt ihop för yttligare två nätter hos mormor. Behöver jag säga hur mycket jag kommer sakna mina troll? Milo har bara sovit en natt utan mig liksom. Men jag vet att det kommer gå kannon då de känner mormor hur bra som hellst då vi är så taghta. Idag är det alltså väskan som ska packas då Richard ska dra iväg mig på äventyr även i år! :-)

Min ettåring!

Publicerad 2012-07-23 15:08:57 i Milo <3

Milo är ingen bebis längre och ingen stor pojke men något där i mellan. Milo både går, pratar och äter själv. Han härmas mycket och låtsas att han gör saker så som att äta då han tar något från luften och stoppar i mun och tuggar. Han klappar händer, vinkar och har slutat helt med krypandet för veckor sedan. Min lillkille har blivit stor men är ändå så liten. Han säger mamma, pappa, hej och hejdå, titta och tack tack. Nu ska det bli spännande att se vad som kommer här näst. Tänk att min finaste Milo, min älskade son blivit ett år!

Födelsedagskalas

Publicerad 2012-07-22 20:43:53 i Allmänt

Idag har vi firat Milo, våran ettåring hela dagen. På morgonen började Alvin med att ge lillbrorsan paket och därefter var det mamma och pappas tur. Både leksaker och kläder fick han av oss och kameran blev nog favoriten där. Sedan var det mormors tur och där fick han ju dela på studsmattan de fick när Alvin fyllde för 8 veckor sedan och idag fick han en hel hög med kläder. På eftermiddag kom släkten och firade Milo med tårta och en massa bus. Då fick han ännu mera leksaker och kläder och lite pengar på kontot. Inte fy skam det inte och solen har lyst varm hela dagen, kunde inte bli bättre. Milo somnade lycklig ikväll iallafall. :-)

Milo 1 år!

Publicerad 2012-07-22 09:00:00 i Milo <3

Idag fyller våran kära Milo 1 år gammal. Tänk att du blivit så stor min skatt. Stort grattis till dig på födelsedagen, kom i håg att du är högt älskad av oss alla!
Milo som nyfödd
                                                                  Milo 1 år!

Härliga sommardag

Publicerad 2012-07-21 21:29:10 i

Den här härliga sommardagen spenderar vi ute på landet. Efter en fika på alltanen tog vi oss på en promenad i Marby och matade och klappade hästar. Nu ska vi förbereda för morgonens kalas för vår kära Milo som blir ett helt år i morgon. Det ska slås in paket och plocka bär för allt annat är redan inhandlat. Ikväll blir det grillfest, så gott det ska bli!

Glass på Halvars

Publicerad 2012-07-20 13:58:00 i Familjeliv

Vaknade upp med hals ont och rinnande näsa lika så pojkarna så jag tänkte stanna inne hela dagen för kurering. Men ute sken solen så varm så ine kunde vi slösa bort en sådan fin dag. Vi tog därför en promenda till Halvars för lite glass i solen. Alla åt med god aptit. Nu funderar vi till och med att åka och bada!

Svamp

Publicerad 2012-07-19 12:57:29 i Allmänt

Nu har vi hittat en hel del svamp i skogen där vi bor, stora är de med. Alvin går själv i skogen och hittar dom största svamparna, jag och Richard blev jätte förvånade när han peckar på dom och ropar -svamp! En god sås till vår grilltallrik blev det av do goda sakerna. När vädret tillåter ger vi oss ut snart igen!

Bottennapp

Publicerad 2012-07-18 15:31:26 i Allmänt

Igårkväll testade jag och Richard vår fiskelycka ute på Bråviken med nya fiskespöt i kvällssolen. Tyvärr fick vi bara bottennapp. Idag har solen lyst på oss igen så det har blivit en skogspromenad och lite solning på landet innan vi drog ner till stan och handlade lite till kvällens middag, tyvärr blir det ingen fisk på grillen. :/

Partay på landet

Publicerad 2012-07-17 20:40:51 i Barnen <3

Idag fick vi lite sällskap på landet av tjejorna med familjer för att fira pojkarna. De fick jätte fina presenter som en lektunnel, tallrik och fiskespö. Mycket bus och fika blev det såklart med men det bästa var ändå att vi hade tur med vädret!

Förberedelser

Publicerad 2012-07-17 14:00:23 i Barnen <3

Imorse började vi dagen med att plocka bär från skogen att ha på födelsedagstårtan, idag blir det nämligen barnkalas hos oss. Tänk att Milo blir ett helt år på söndag!

Tillbaka på landet

Publicerad 2012-07-16 13:24:43 i Allmänt

Idag åkte vi till landet för att spendera veckan här om solen fortsätter lysa såhär. Imorgon kommer kompisarna hit på lite tårta också så det ska bli roligt. Nu springer pojkarna omkring och plockar hallon som äntligen blivit mogna. Underbart det är att bo så här på landet!

Sista dagen i huvudstaden

Publicerad 2012-07-15 17:18:26 i Familjeliv

Den sista dagen i Stockholm har vi spenderat på plattan, lr snarare under. Vi började shoppingen vid halv elva och var inte klara förrän kl tre. Det blev alltså en hel del shopping för våran del och mestadels till föräldrarna för en gång skull. Vi fyndade en hel del så nu fick vi knappt med oss allt på tåget hem. Måste bara skryta om hur duktiga småkillarna varit som suttit stilla och knappt gnällt något under de långa stillasittande stunderna! Nu sitter vi på tåget hem vilket bara skulle ta lite mer än en timma så är vi hemma. Vi har haft en jätte bra resa men det är alltid lika skönt att komma hem igen. Tack kära familj för en trevlig resa!

What a day

Publicerad 2012-07-14 22:55:38 i Familjeliv

Den här dagen började vi med att ta båten ut till skansen där vi tittade (och klappade endel) på våra nordiska djur. De hade barnföreställning och lillskansen som var perfekt för pojkarna, de hade verkligen jätte kul. Efter vi tittat på alla fina djur gick vi vidare till Grönalund där vi åkte diverse karuseller och tittade på lite clowner och andra roliga upptåg, en lunch hann vi också med, sen tog vi färgan hem igen. Och eftersom vi är i Stockholm måste vi ju självklart shoppa lite till ;-) Efter shoppingrundan blev det middag på kina och en drink i baren. En perfekt semesterdag med andra ord!

Här har vi det bra!

Publicerad 2012-07-14 08:25:00 i Familjeliv

Igår hade vi en härlig dag i gamlastan med mycket shopping och god mat och självklart dricka. Efter middagen drog vi tillbaka till hotellet och hoppade i badkläderna för ett dopp i poolen. Grabbarna älskade verkligen poolen och ville inte gå upp igen, där fanns ju en massa roliga saker för barn. Sedan hade vi "efterfesten" hos oss då Vi har störst rum. Barnen fick dela på en bubbelsäng (bäddsoffa) och det märktes att de var ovana vid att sova här då Alvin började med att ramla ner från sängen på kvällen och under natten ramlade även Milo ner. Dock hade jag lagt kuddar på golvet (då jag anade ett fall eller två) på Milos sida, han är ju van vid spjälsäng med skydd på sidorna. Idag lyser solen och vi ska nu göra det Alvin tjatat mest om att göra under denna resa -åka båt till skansen, men först det bästa på hela resan (enligt föräldrarna) -hotell frukost!

Stockholm here we come

Publicerad 2012-07-13 13:19:56 i Familjeliv

Idag hann vi bara äta frukost hemma innan vi hoppade på tåget till Stockholm. Alvin har tjatat hela veckan lång om att åka tåg till Stockholm där han ska äta godis och titta på djur. Nu har vi käkat lunch på tåget och ska nu vidare till hotellet för att checka in. Det ska bli mycket spännade att se hur hotellrummet ser ut! :-)

Packat och klart!

Publicerad 2012-07-12 20:08:13 i Allmänt

Nu sover barnen och då passar föräldrarna på att packa det sista till Stockholmresan. Kläder, jackor, skor, hygenartiklar och självklart keksakerna är nu nerpackade. Nu ser vi fram emot en trevlig helg i Sthlm med en massa roliga happinigs!

Grillfest

Publicerad 2012-07-11 22:59:37 i Festligheter

Ikväll har vi haft grillfest med goaste vännerna, det är alltid lika trevligt! Grabbarna bus har verkligen busat ordentligt och Milo är nu så stor att han också fått vara med. Eftersom det varit varmt och skönt spenderade vi kvällen ute. Helt underbart!

På landet

Publicerad 2012-07-11 10:56:03 i Allmänt

I dag myser vi på landet i solen och hoppas den är kvar och lyser på oss hela dagen. Vi är inte.bortskämda av den varma solen direkt så det gäller att njuta. Packa ska vi också hinna med. Vagn, jacka och skor ska med hem så vi är rätt påkläda i Stockholm i helgen. Ikväll blir det också grillfest hos oss så då hoppas vi regnet håller sig borta!

I trädgården

Publicerad 2012-07-10 12:07:13 i Alvin <3

Just nu står jag och Alvin i jordgubbslandet och plockar hela hinken full med röda fina jordgubbar. "fota mamma" säger han till mig när vi fyllt hinken. Han känner mig väl min son. ;)

Kalas på landet

Publicerad 2012-07-09 23:05:12 i Allmänt

Idag har vi haft kalas för Jonathan som fyllt 14 år på landet med glass och kakor. En färgglad tröja fick han av oss som han tog på sig vilket jag tar som ett bra betyg. Vi hann också med en promenad till Marby för ett kvällsdopp i värmen vi haft idag. Nu öser regnet och det blixtrar och dundrar utanför så vi spenderar kvällen hemma istan igen. Tråkiga väder!

Oh så kom regnet

Publicerad 2012-07-08 10:10:56 i Allmänt

Vi hann bara ut på morgonpromenaden när regnet började ösa ner över oss. Det blev en kort skogspromenad för oss med andra ord. Detta dåliga väder var inte bra timeat då vi skulle ha kalas för kusinen här ute på landet idag. Hoppas nu solen hittar hit igen eller att det iallafall blir uppehåll!

Mulet väder = shopping!

Publicerad 2012-07-06 14:34:19 i Allmänt

Imorse vaknade vi upp till mulet men varmt väder så vi valde att åka ner till stan. Milo fyller snart år och på söndag ska vi ha kalas för kusinen och så ville vi kolla in sommarrean. Vi hittade en hel del faktiskt. Ett paket till kusinen och flera till Milo som snart fyller 1 år och kläder till Alvin, Richard och mig. Till Alvin hittade jag också ett par toflor till halva priset på Din sko. Nu är vi hemma och rensar i jordgubb och smultronlandet och ska även packa resväskan då vi åker till Stockholm nästa fredag när vi ändå är hemma. Men imorgon är vi tillbaka på landet igen.

Bad i Marby

Publicerad 2012-07-05 21:19:54 i Familjeliv

Idag har vi hängt i Marby med sol och bad. Självklart packade vi picknickogen med mat och dryck att gotta oss med ute på udden. Det var rätt skönt i vattnet med dock inte lika varmt som i Lindö badet. Båda kidsen badade så nu har även Alvin varit i. Nu har vi verkligen njutit av det fina sommarvädret som vi haft några dagar på landet. Imorgon eller på lördag blir det nog en sväng till stan då vädret ser lite ostadigt ut. SMHI har varnat om oväder med blixtrar och dunder under lördagen så då kan det vara skönt att vara i stan, men vi får se hur det blir.

Hermapan

Publicerad 2012-07-05 09:05:42 i Allmänt

Våran lilla Milo har blivit (har visserligen varit det ett tag) en liten hermapa och det är jätte kul. Speciellt är det Alvin han hermar. Om Alvin leker med något ska Milo göra likadant. Gör han något roligt ljud så låter Milo likadant. Räcker vi ut tungan gör Milo det och säger vi något som hej då så försöker han säga det med. Så söt han är vår lille "Mille"!

Årets första dopp!

Publicerad 2012-07-04 13:17:54 i Allmänt

I förmiddags gick vi direkt ner till stranden och gottade oss i solen. Richard fick till och med i mig i vattnet idag och det var rätt skönt. Nu har vi ätit lunch på alltan och nu blir det nog mera bad för den här familjen!

Vilken sommardag!

Publicerad 2012-07-03 12:54:44 i Familjeliv

Imorse vaknade vi av solsken och fågelkvitter vid 7 imorse. Det blev frukost på momangen för att sedan ge oss ut till hästarna. Redan kl 9 var det bikiniväder så det blev en sallad i solen med bär och annat gott till efterrätt. Nu ska det badas och ikväll ska jag iväg utan barn för att träffa vännerna. Vilken härlig dag i tell u

Sol och bad

Publicerad 2012-07-02 21:37:31 i Barnen <3

Oj vad vi har solat och badat idag. Det har varit vattenlek både i tunnorna där regnvattnet samlas, i badbassängen och i Bråviken. I Bråviken är det bara pappa och lillgrabben som varit i, jag och Alvin tycker det är mycket skönare i solen än så länge. Dock har vi duschat i utomhus duschen och där är det ljumet vatten. Milo gillar vattnet lika mycket som Alvin men även det kalla precis som Alvin gjorde i samma ålder. Dock har Alvin blivit "klokare" med åldern och gillar inte längre att bada i kallvatten. Det är två riktiga vattendjur mina små grabbar. :-)

Stora killen har blivit torr

Publicerad 2012-07-02 07:14:53 i Alvin <3

Jag är så stolt över min Alvin som nu klarar sig helt utan blöja. Förra sommaren började han med att inte ha blöja under dagtid men när vi varit iväg och under natten har han alltid haft blöja tills för en vecka sedan. Då började det med att Alvin inte ville ha blöja när vi skulle iväg och jag tänkte att vi testar väll då, och det gick hur bra som hellst. På natten brukar han inte kissa i blöjan men han har haft en ifall att. Nu är hans blöja i stort sätt alltid torr efter en natt och han säger till efter pottan om han blir nödig. På kolmården var han helt utan blöja och både kissa och bajsa på toaletterna där som en stor kille. 9 timmar var vi iväg så jag är riktigt stolt över honom!

En dag i Sörping

Publicerad 2012-07-01 12:57:25 i Familjeliv

Den här underbara söndagen började vi i Söderköping med en liten lunch på Strömmings boden. Där åt vi rökt laxröra på macka medan vi tittade på båtarna i götakanal. Sedan tog vi en varsin glass i smultronstället som smällte fort i solen. Nu tittar vi på änderna som simmar omkring bland båtarna och snart blir det hemgång.

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥