Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Stora killen har blivit torr

Publicerad 2012-07-02 07:14:53 i Alvin <3

Jag är så stolt över min Alvin som nu klarar sig helt utan blöja. Förra sommaren började han med att inte ha blöja under dagtid men när vi varit iväg och under natten har han alltid haft blöja tills för en vecka sedan. Då började det med att Alvin inte ville ha blöja när vi skulle iväg och jag tänkte att vi testar väll då, och det gick hur bra som hellst. På natten brukar han inte kissa i blöjan men han har haft en ifall att. Nu är hans blöja i stort sätt alltid torr efter en natt och han säger till efter pottan om han blir nödig. På kolmården var han helt utan blöja och både kissa och bajsa på toaletterna där som en stor kille. 9 timmar var vi iväg så jag är riktigt stolt över honom!

Kommentarer

Postat av: Helenas Hem -fembarnsmamma

Publicerad 2012-07-02 14:39:03

Åh vad mysigt med Kolmården!!! Måste åka dit igen.

Vad duktig Alvin är, storkillen! :)
Kram

Postat av: Jennie

Publicerad 2012-07-04 16:50:43

Va duktig han är. Leon går utan blöja några stunder om dagarna, då fungerar pottan utmärkt för både bajs o kiss.
Än har vi inte prövat utan blöja nattetid.
Håller ju på o avvänjer nappen, så en sak i taget.

kraaaaaaaaaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela