Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Planering inför dop

Publicerad 2011-11-23 10:45:45 i Festligheter

Idag har vi planerat tillsammans med prästen som ska döpa Milo hela dopceremonin. Min syster ska sjunga, Milos pappa och ev farfar ska läsa dikt, mina två småkusiner ska ev bära ljus och jag ska säga Milos namn och hälla i vattnet. Vi alla är lite smått nervösa nu och vill få det överstöckat. Känns så jobbigt att ha all fokus på oss, hatar uppmärksamhet samtidigt som jag jätte gärna vill visa upp min skatt för alla (därför vi har dop). Alvin kommer säkert tycka att det är kul att få öppna lite paket sen, hoppas han bara förstår att de är till lillebror också. Vet att även Alvin skulle få något paket så det blir nog bra.

Idag ska det inhandlas lite till dopet så som dekoration osv, på fredag ska vi handla och laga maten med Milos mormor och farmor bakar efterätt. Får tack gode gud för all hjälp man kan få!

här såg det ut på Alvins dop:



Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2011-11-23 19:10:40

vi hade med pontus som präst till olivia o jag hoppas att vi får det nästa gång med.. eller ska se till att vi får det tycker om honom så grymt mycket. hoppas doppet blir fint när ska ni ha det.



jo då det vart en del sömn faktist och behövlig. jo kan tänka mig att ni med är tröta o slitna då.. och så orkar ni med att planera o styra det är konstigt vart men får all energi i fårn ..

Postat av: Lina

Publicerad 2011-11-23 21:51:56

Ska bli spännande med dopet, förstår attni är nervösa, bland de värsta jag gjort :) larvigt för de är ju bara folk man känner väl! Trorde blir avslappnat oxå med alla barn, jag vet en som inte kommer sitta still iaf :) Ses på lördag!

Postat av: Stolt mamma till två

Publicerad 2011-11-24 05:12:01

Ja visst är man larvig?! :P Hoppas inte det bara är Alvin som kommer springa omkring som en vilde nu :P Nu är det inte långt kvar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela