Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Juni 7 månader

Publicerad 2017-01-14 10:43:00 i Juni <3

I em blir Juni 7 hela månader. Vi har alltså haft äran att få skratta, kramas, gosa och busa med vår egna lilla lillasyster i 7 månader nu. Tänk att hon blir 1 år om mindre än ett halvt år. Galet!
Juni står upp och tar något steg när hon håller sig i ett bord, soffan eller dylikt. Hon börjar också släppa taget i tron om att hon kan stå själv och då faller hon ihop som ett korthus haha. Med andra ord har de första blåmärkerna dykt upp, mammas plutt. <3
 
 
Hon ställer sig fortfarande i kryppositation men landar direkt på magen innan hon kan ta sig någonstans. Mamma och babba roppar hon ff på och 2 tänder har dykt upp i underkäken. 
 
 
Matpure, gröt eller välling funkar fortfarande inte med det gör plockmat och då slutar hon knappt äta haha. Men hon är fortfarande väldigt tuttig och vill dit så fort hon blir hungrig eller trött. Känner dock inte att det är bråttom med att sluta amma med tanke på alla sjukdomar som går nu osv.
Nu när tänder börjar dyka upp är det lite gnäll på natten för tillfället, vi som alltid haft så tur med sömnen. Dock sover hon bra på morgonen och hela dagen men vid 23 på kvällen kommer gnället. Stackars liten. ❤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela