Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Sommarlistan 2016

Publicerad 2016-07-09 11:55:00 i Familjeliv

Vad ska du göra i sommar?

Umgås en massa med min familj, sola, eventuellt bada och bara njuta av nuet.

Ska du åka någonstans?

Förutom dagsutflykter kommer vi vara i Kisa i två veckor då vi hyrt hus där.

 

Bästa sommarstället?

Skärgården!

Hur länge ska du vara ledig?

Vi är lediga hela sommaren allihopa.

Vad vill du verkligen hinna med?

Jag känner inga måsten förutom att umgås och njuta av min familj.

Vad tror du egentligen att du kommer göra?

Just det jag nämde här ovan.

Vad ser du mest fram emot?

Massa sol, bad, god mat och trevligt sällskap.

 

Vem kommer du vara mest med?

Familjen såklart!

Vad kommer du lägga mest pengar på?

Förutom huset vi hyrt blir det väl på dagsutflykter och födelsedagar.

Kommer du bli brun?

Om det blir fler soliga dagar och om tid finns så kommer jag bli brun.

Vad vill du säga till ditt Sommar-jag?

Att jag verkligen ska njuta och ta vara på tiden vi har tillsammans som familj.

Vad kommer göra den här sommaren extra bra?

Att vi är lediga så länge tillsammans hela familjen.

Vad kommer du ha på dig?

Eftersom jag födde barn denna sommar blir det mest sköna och slappa kläder. Och eftersom jag älskar kläder får de gärna vara fina med, men det viktigaste är att de ska vara sköna och lätta att amma i.

 

Hur kommer du att göra dig illa?

Vilken fråga! Men jag får ont i mammahjärtat när mina barn skadar sig och det gör de typ dagligen.

Vad kommer du äta?

Bara en massa gott och det jag är sugen på för stunden och på sommaren brukar jag vara sugen på skaldjur och annan kall mat samt vattenmelon, bigaroer och annat gott som hör sommaren till.

 

Vad kommer du dricka?

På sommaren brukar jag vara sugen på Somersby päroncider från mataffären.

Vad oroar du dig för?

När man har vilda barn som jag finns det alltid saker att oroa sig för. Just nu är det lite läskigt att bli lämnad själv med tre barn och hund då det är nytt och så finns det en oro att inte hinna med. Om hunden skulle bli kissnödig när jag sitter fast i ammning tex.

Vad kommer bli extra speciellt i år?

Eftersom vi fått tillökning i familjen är det just det speciella att vi är 6 st ist för 5 om man räknar med hunden.

 

Vad kommer du minnas av din sommar sen i september?

Våra lata sköna dagar tillsammans med de jag älskar mest och Junis födsel såklart!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela