Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravid vecka 30

Publicerad 2016-04-04 08:26:00 i Graviditet nr 3

Äntligen inne i vecka 30, bara 10 veckor till nu så lär nog bebis vara här! Vår Juni-bebis har verkligen växt på sig och blivit stark nu känner jag. Hela magen rör sig och buktar åt flera håll när bebis rör på sig. Och vilka kickar bebis får in, hela magen bara flyger fram haha. Jag får för mig att bebis vänt sig med huvudet ner då jag känner alla sparkar långt uppe. Det lär vi dock få veta i morgon då vi ska få träffa våran barnmorska igen. 
 
Har börjat glömma bort att äta nu när jag går hemma och Richard jobbar så jag börjat må illa igen. Ändå gör jag samma sak nästa dag. Skulle behöva vara duktigare på att ta en frukt mellan måltiderna så jag slipper må så dåligt, läs illa.
 
Magen känns bra, lite ont i bäckenet när jag varit stilla länge men sen blir det bättre när jag väl kommit igång efter ett tag, men då slår sammandragningarna till så jag måste vila igen (annars släpper dom inte). Så lite ond cirkel det där. 
 
Bebis ska vara ca 40 cm och 1,4 kg stor nu, får se den 25de om bebis håller kurvan då det är dags för vårat 4de ultraljud för att se moderkakans placering. Måtte den växt uppåt nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela