Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Cykelpremiär

Publicerad 2013-03-13 08:17:29 i Allmänt

Igår tog vi fram Alvins trehjuling då solen lyste så fint och så hade de tagit bort all grus ute på gården. Vi tog en promenad till minneslunden och tände ett ljus för morfar och alla andra nära och kära som inte längre finns med oss på jorden. Alvin var överlycklig över att äntligen få cykla och cyklade hela vägen, fram och tillbaka. I morse när vi vaknade var det precis vitt ute av snö så idag får det bli pulkan till förskolan istället för cykel. Alvin är lika glad för det! Det känns ju lite vemodigt att lämna på förskolan idag då vi har lyckats hålla barnen hemma ganska länge i år. Tror jag kan räkna på en hand hur många ggr de varit där för att sedan komma hem sjuka. Barnen smittar varann och sen hinner inte förskolorna sanera stället så förskolan är ju en riktig smittkälla så därför har barnen fått vara hemma så mycket de bara kan. Eftersom Richard jobbar skift och jag bara har högst en lektion per dag så har detta fungerat. Barnens mormor och farmor har också kunnat hjälpa till och vara barnvakt. Nu får vi se hur länge de håller sig friska denna gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela