Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Julafton 2013

Publicerad 2013-12-25 15:31:00 i Festligheter

Denna julaftonsmorgon vaknade vi upp utan snö och med 7 plusgrader istället. Alvin var besviken för som han sa -Det måste ju finnas snö på julafton så jultomten kommer fram med sin släde.
 
Båda grabbsen vaknade runt 06 och kom in till oss men missade alla julklappar som tomten hunnit lämna på natten och somnade om igen. Vid 08 vaknade dom igen och då frågade jag om jultomten hade varit här inatt. Grabbarna sprang in i deras rum och hittade en massa paket i julstrumpan som tomten lämnat. Det var både turtelsgubbar, småbilar,  julgodis och dagens finkläder i.
 
Sedan gick vi till mormor för tomtegröt och skinkmakefrukost innan vi gick till minneslunden och tände ljus. Efter minneslunden gick vi hem och gjorde oss fina och då mitt i allt när pappa gick till affären kom tomten och pappa missade alltihop. När pappa kom hem igen kunde vi öppna paketen och barnen kunde berätta för pappa om tomten.
 
När vi var klara så gick vi till mormor igen där även barnens moster och hennes kille var bjudna och min moster med familj. Då blev det mer paketöppning, julmat och kalles jul på tvn. Alvin sov tom över men vi andra gick hem och sov efter den långa roliga och trevliga dagen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela