Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Städar torsdag!

Publicerad 2012-10-18 10:54:00 i Milo <3

Idag är det torsdag och då brukar det storstädas här hemma. Richard och Alvin gick till förskolan och handlade på förmiddagen medan jag och Milo dammade, dammsög och tvättade golven. Jag tycker det är bra att låta barnen vara med i våra hushållssysslor som städning, handling och matlagning, inte bara för att det är kul och fascinerande för barnen utan också för att göra något ihop som en familj. Sedan tycker jag också att man ska uppmuntra deras nyfikenhet och inte bara strunta i dom för att tex städningen blir klar snabbare om man gör det själv.
 
Barn lär sig mycket av att härmas så ge dom en chans att göra det. Man kan tex låta barnen ställa upp skorna på skohyllan, stoppa i och ur tvättmaskinen eller låta dom soppa av golvet. De tycker det är jätte kul och intressant att få skjuta och dra, och tömma och stoppa i kan också vara himla roligt och intressant för en 1-åring. Glöm inte att ge dom beröm för att göra det ännu mer roligt för barnet!
 
Idag fick Milo visa mig hur man dammsuger och tvättar golv.

Kommentarer

Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

Publicerad 2012-10-18 11:41:09

men sötnöt!
jag har oxå haft en date med dammsugaren idag så nu är de rent och luktar gott här hemma =)

Postat av: rumptott

Publicerad 2012-10-18 12:06:43

haha kul att man kan göra någon glad!!! =)

händer till helgen då? =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela