Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Sova i egen säng

Publicerad 2012-03-28 07:19:27 i Familjeliv

Alvin har aldrig tyckt om att sova i sin egna säng utan vill helst sova hos mamma och pappa. Spjälsängen har han aldrig gillat och det är knappt att han har sovit en hel natt där själv. När Alvin fick sitt egna rum bytte vi ut spjälsängen till en junior säng när han var strax under 1 år och det var då han började sova själv för första gången. Då och då kommer han självklart in till mamma och pappa men som inatt sov han hela natten själv i sitt rum i sin säng. Milo där emot har alltid (nästan iallafall) varit Alvins motsatts och har ända från början alltid gillat spjälsängen och har alltid sovit själv i egen säng. Så olika det kan vara! Sen har vi våran bortskämda 7-åriga Amstuff som aldrig i hela hennes liv sovit i sin bädd själv trots att vi bytt ut den ett antal gånger. Blir tokig på henne! Inatt har vi kämpat med henne som attan. Hon la sig i sin bädd utan att protestera vid 20:00 vilket oftast brukar gå bra. Sedan vid 22:00 börjar hon gnälla men vi är konsekventa och hon ger sig och börjar snarka fram till 2:00. Då börjar hon kravsa vid min sida av sängen och buffa på täcket. både Richard och jag säger ifrån och hon lägger sig igen för att efter ca 10 minuter börja om igen. Sen vaknar man vid 3:00 av att hon ligger i min säng ändå så jag visar ännu en gång hennes plats vilket fungerar i ytterligare 10 minuter och hon börjar gnälla igen. vid 4:00 ger jag upp! Då får hon sova vid mina fötter men inte under täcket iallafall. Blir tokig på henne! Så här gillar hon annars att sova.

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2012-03-28 19:02:08

sötaste casey.. konstigt att man ofta inte märker när dom kommer upp dom är väldigt diskreta :D saknar henne massa :D

Postat av: Stolt mamma till två

Publicerad 2012-03-28 21:02:40

och hon saknar dig!!!

visst är det konstigt? Annars är hon ju inte direkt smidig. ;P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela