Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Bland det värsta jag varit med om

Publicerad 2012-03-31 10:11:17 i Alvin <3

Igår vid kl 21:00 började Alvin helt plötsligt gnälla över att ha ont i högra öra och bara någon sekund efter störttjöt han och skrek av smärta. Självklart fick han smärtlindrande vilket inte hjälpte ett skit. Efter 5 minuters skrik andades han och lugnade ner sig så gott han kunde för att försöka säga "blås mamma", sedan skrek han för full hals igen medan han tröck så hårt han kunde på sitt onda öra. Efter ca 30 minuter somnade han äntligen för att sedan vakna några minuter senare av smärtan igen. Ingenting kan man ju göra heller för att stoppa hans akuta öroninflamation vilket är väldigt frustrerande för mig som förälder. Så här har han hållt på hela natten stackaren. Hög feber har han nu också men sover gott nu iallafall. Hemskt det är att se sådan smärta i ens barn utan att kunna hjälpa honom ifrån det. Sedan har vi ju också våran lillebror som också är sjuk. Han har feber, hosta och en förkyldning from hell och sover därför också väldigt oroligt så jag och Richard fick dela upp oss inatt. Richard fick "sova" med Milo på övervånigen och jag och Alvin (som är väldigt mammig) fick vara på nedervåningen så de inte skulle störa varandra. Nu ska jag fortsätta krama om mina sjuklingar.

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2012-03-31 10:27:51

låter inget roligt alls det där hoppas det går över sanrt



Postat av: Jennie

Publicerad 2012-03-31 13:57:50

Oohfy stackarn. Ja har själv haft (misstänkt) öroninflammation hela v. O kan bara tänka mig hur ont det gör för Alvin. Säg till om ni behöver hjälp med nått... Skjuts, medecin jaaa whatever. Kram

Postat av: Lina

Publicerad 2012-03-31 20:07:35

Det låter inget kul.. Krya på er!

Postat av: malin

Publicerad 2012-03-31 21:01:36

stackars lilla Alvin :( Nu får det vara slut med sjukdomar för eran del tyker jag.

Postat av: Stolt mamma till två

Publicerad 2012-03-31 21:40:19

Tack ska ni ha gulliga ni!! <3

Postat av: Helena

Publicerad 2012-04-01 10:40:44

Stackars er, för det är ju lika jobbigt att stå och se på och inte kunna göra något, förutom att trösta förstås! Hoppas det går över fortare än kvickt! massor av krya på kramisar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela