Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Knäckebröd

Publicerad 2012-06-03 07:57:15 i Tips

Igår kom svärföräldrarna hit med jätte gott knäckebröd till oss. Självklart frågade jag efter receptet: 2 dl majsmjöl, 1 dl solrosfrön, 1 dl sesamfrön, 1/2 tsk salt, 1/2 dl rapsolja, 2 1/2 dl kokande vatten och sist lite flingsalt. Man blandar ihop allt utom flingsaltet och breder ut så tunt som möjligt på en plåt och strör över lite flingsalt. Sedan ska det gräddas i ugnen i 150 grader i ca 60 minuter. När det är klart bryter man sedan av brödet i lagom stora bitar. Smaklig måltid! :-)

Kommentarer

Postat av: Helenas Hem -fembarnsmamma

Publicerad 2012-06-03 14:08:11

Mmm gott! Och vilken söt glasburk

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-06-03 20:04:26

Åh gott! Måste testa :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela