Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Lunch på tu man hand

Publicerad 2012-04-08 20:18:37 i Familjeliv

Idag skaffade Richard och jag barnvakt till sjuklingarna så vi fick komma ut lite. Mormor fick äran att ha barnen medan Richard och jag käkade Thai på Goldenbankok. Det blev buffe så det var mycket gott att välja mellan. Vi brukar inte skaffa barnvakt så det kändes skönt (om man får säga så?) att bara göra något vi två och eftersom de har vatit sjuka så länge var det också skönt att komma ut lite. Tack mamma för det! Ikväll blev det grillat igen, denna gång flankstek. Så jäkla gött asså! :-)

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2012-04-08 21:02:38

flankstek vill jag ha receptet på :D

Postat av: malin

Publicerad 2012-04-08 21:03:22

flankstek vill jag ha receptet på :D

Postat av: Stolt mamma till två

Publicerad 2012-04-08 21:44:33

Flankstek är en del av bukväggsmuskeln av en ko/kalv. Vi marienarade den hel och la på grillen. :-)

Postat av: Helena

Publicerad 2012-04-09 19:11:21

Jag trodde det skulle stå plankstek, men googlade på flankstek. Jag har faktiskt aldrig hört talas om det förut! Men jag kan ju skylla på att jag är vegitarian/vegan, hehe... Kraaaam till er alla

Postat av: malin

Publicerad 2012-04-10 09:56:26

fränt måste jag prova :D

Postat av: Stolt mamma till två

Publicerad 2012-04-10 13:15:50

Det var faktiskt gott! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela