Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Frisk!

Publicerad 2012-04-12 08:03:00 i Alvin <3

Äntligen mår min Alvin Balvin bra igen efter tre veckors sjukdom. Usch vad jobbigt det har varit att se någon (helst sitt barn) så försvarslös och sjuk. Den första veckan hade han "bara" feber på kvällen/natten i tre dagar (det vanliga) sedan kom helgen och Alvin skrek hela natten i princip av en akutöroninflamation för att sedan vakna upp av att trumhinnan sprack på höger öra och det gjorde inte längre ont. Sedan kom febern igen i tre dagar nu hade han även hög feber på dagen. En vecka gick utan förbättring så det fick bli vårdcentralen. Läkaren konstaterar öroninflamation på nästa öra med. Nu fick han en pencillinkur på fem dagar. De fem dagarna blev bland de värsta (förutom natten då trumhinnan sprack) dagarna i Alvins liv. Alvins feber vägrade gå ner och den låg på 40,6 ibland. Alvin låg bara på soffan och varken åt eller pratade med oss. Han gnällde bara och grät. Efter femte dagen med pencillin gick äntligen febern ner och han åt igen! Nu är han inne på sin tredje friskdag och han är inte helt återställd än. Han har mycket att ta igen nu. Han sover middag två gånger om dagen och små äter mycket. Men han är sitt vanliga jag när han är pigg, då är det full fart igen. Pjuhh! Idag ska vi ge oss ut för första gången på ca tre veckor. Det blir en liten promenad till mormor medan Milo ska få leka av sig på öpnna förskolan. Jeeej!

Kommentarer

Postat av: Richard

Publicerad 2012-04-12 15:56:33

Älskade alvin.

Postat av: Stolt mamma till två

Publicerad 2012-04-12 17:21:05

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela