Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Jäkla mjölkstockning

Publicerad 2011-10-25 09:04:56 i Me, My self and I

Igår natt drabbades jag av mjölkstockning i vänstra bröst. Jäklar vad ont det gör alltså. Jag känner hårda knölar (där det är förstoppat) och jag försöker tömma bröstet hela tiden. Efter ett varmt bad och massage känns det faktiskt bättre idag men det är inte över utan lite känns det fortfarande.

Eftersom jag ville tömma det onda bröstet var det de bröst Milo fick äta ur och blev då mätt på det så jag fick pumpa ut från högra bröstet istället. Tänkte frysa in den utpumpade mjölken och passa på att använda de om två veckor då vi ska på fest. Bara för det när jag pumpar sista gången på kvällen tappar jag ut 100 ml i soffan. Blir så jäkla förbannad alltså! Det är ju inte direkt roligt eller bekvämt att sitta och pumpa tre ggr om dagen i 15 minuter bara för att spilla ut. Gah!! Bara att börja om idag då.

Någon som har något bra tips för att både att motverka och behandla mjölkstockning så tar jag tacksamt emot det för detta vill jag inte vara med om igen!

 

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2011-10-25 11:10:08

lider med dig verkligen. när jag fick det så vart jag dö sjuk jag låg o hade febber och hade alunisationer och det bärkte som bara den i ena bröstet o jag var grått föärdig fick ringa hem robban fårn jobbet.



Jag fick då ställa maig i en varm dusch för vi hade inte badkar då och sedan masera hjälrpte lite gran och sedan så var det ju så att Olivia fick ätaa va bara det bröstet. Det man skulle tänka på sedan var det att inte bli kal om brösten så hålla dom varma och inte gå med öppen jacka o så vidare. hur varm man än kände sig när man gick ute. tröt tillomed jag gick med en virad halsduck runt bysten när jag den som ondast för att hålla värmen om dom. men bar när jag hade mjölkstokningen. och där efter tänkte jag på att inte gå lätt köäd och inte gå med öppen jacka.

Postat av: ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & Nova ★

Publicerad 2011-10-25 11:32:18

Aj, låter inte så skönt.

Postat av: Angelica

Publicerad 2011-10-25 22:22:41

Nae fy det gör ju så himla ont, stackare! När jag hade det med Gustaf så va det för att han åt underifrån på brösten, om du förstår :-) och då sa BVC att han skulle äta mer rätt på. Och det gick över direkt. Hoppas ditt blir bättre snart...



Kul med shopping i Ullared föresten, jag va där för en månad sen.

Men hur fasen kunde du komma hem med "bara" en påse. Stark jobbat, du är duktig du :-)

Jag läser en tjejs blogg från kroken sandrasblogg.se och hon fyllde ett helt lastutryme i en sånn arbetsbil du vet med bara två säten fram. Helt otroligt, hon handlade säkert för sju-åtta tusen :-O

Det har jag inte samvete för :-)



Ha en fin kväll! Kraam

Postat av: Jennie - Mamma till Malva

Publicerad 2011-10-29 09:43:59

usch fy för mjölkstockning, jag fick det i början och efter mjölkstockningen så rann mjölken för liten så jag fick sluta med amning och ge ersättning ist..

Hoppas det släpper snart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela