Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

HALLOWEEN

Publicerad 2011-10-31 19:57:17 i Festligheter

Idag är det Halloween den amerikanska traditionen som nu helt plötsligt blivit firad även i Sverige. Hur nu det kommer sig har jag ingen aning om, har ni? Ungarna i området vi bor har tiggt godis genom "bus eller godis" sedan förra helgen. Jag tror inte varken de eller föräldrarna vet när den rätta dagen är och de kommer säkerligen komma och tigga nästa helg med för då är det ju Alla helgona den svenska traditionen. Det är alltså då vi tänder ljus för våra helgon i kyrkogårdarna. För att fördyda: Halloween är alltså alltid den 31 oktober ovansätt veckodag och Alla helgona är alltid den första söndagen i november ovansätt datum.

Har ni också haft läskiga typer som tiggt godis hos er? Får dom något isåfall? Eller hur gör ni, firar eller inte?

Så här ser iallafall Alvin ut idag utklädd till en läskig riddare på hans "riddarhäst".

Kommentarer

Postat av: Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]

Publicerad 2011-10-31 22:46:00

Sv Jag har tre egna barn, väntar mitt fjärde. Men sen har jag en bonus med, min mans son sen tidigare förhållande ;)

Postat av: Jennie

Publicerad 2011-11-02 12:24:13

haha Alvinbus är så gullig på det här kortet =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela