Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Milos 4-månaders kontroll

Publicerad 2011-11-24 10:33:57 i Milo <3

Idag hade Milo tid hos BVC där han mättes och vägdes. Milo hade gått upp 600 g exakt och vuxit 2 ½ cm. Han följer verkligen sin kurva jätte fint vilket är den mittersta.

De frågade om maten och det såg bra ut lika så om joller och rörelser. De tyckte han var så fin så och han charmade "tanterna" med sitt stora leende som vanligt.

Eftersom Alvin är hemma från förskolan fick han följa med och leka eftersom vi var på BVC på familjecentralen, snacka om att han inte ville gå där ifrån sen. Det var länge sedan Alvin fick följa med dit då han alltid är på förskolan när vi är där.

Mycket beröm fick jag också. De tyckte jag hade med Alvin på ett bra sätt så han inte kom utanför. Han får ju alltid hjäpa till och jag undanstuffar honom aldrig så han ska känna sig utanför. Han fick tex lämna in bvc-kortet till bvc-tanten, svara på frågor som hon undrade om Milo mm. Det kändes jätte kul att höra att man är en bra mamma, det förstärker en liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela