Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Idag blir det gummistövlarna på!

Publicerad 2011-07-21 08:47:28 i Allmänt

img_0886 (MMS)

Idag blir det gummistövlarna på! Det ser tyvärr ut som det kommer regna hela dagen, vi som tänkt grilla i eftermiddag. Idag blir det att mysa i stugan framför en bra film/bok om Alvin tillåter. Till lunch blir det en god sallad gjord av min kära mor. Alvin tycker också om sallad så det blir mycket av det här hemma. Trodde annars att det var tvärt om gällande barn och sallad, att man nästan fick tvinga i dom det? Det stämmer inte på Alvin iallafall. Sallad och grönsaker äter han mer en gärna däremot går kött fett bort för honom. Jag håller med honom om att på sommaren är det väldigt gott med grönt men jag skulle aldrig heller klara mig utan en grillbit till! Hoppas nu att solen vill visa sig något idag iallafall, att det blir någon regnpaus så vi kan ta oss en liten skogspromenad med. Illamåendet har varit så mycket bättre idag och jg känner inget av foglossning längre så det vore en bra dag för promenad trots att magen är stenhård (sd) prick hela tiden. Ha en trevlig dag!

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2011-07-21 09:14:05

jo vist måste jag tänka på kroppen mer. Men man måste ju röra på sig med sedn behöver man inte överanstränga den sm jag nog råkade göra i går.



Ne vi hade nog ochså önskat att dom hade haft semeser under dom här veckorna man dom kunde inte ha det. Har min farmor. men hon är sjuk med så vill inte att hon ska anstränga sig för mycket häller för dom behöver ju stimulans dom små liven . man tycker det funkar bra det här i alla fall.. 2 dagar på en vecka o inte går hela dagarna då häller. är inget hon lider av . hon värkar nu tycka att det är okej att gå till dagiset o hon har pratat om vissa nya kompisar hon träffat där. fast hon saknar sina kompisar från hennes avdlening med. vad skönt att du känner dig bättre bruka rju kunna gå upp o ner det där i slutet av graviditeten så var det i alla fall för mig sist.

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-07-21 17:17:26

Usch detta regn. Är så trött på det. Men man får väll göra som ni och njuta inomhus.



Tack för din kommentar, känns skönt att veta att mina flitiga läsare inte uppfattar det så i alla fall.

Och ja det är en riktigt stor omställning att bli mamma. Mycket glädje men också tyngre än man var beredd på ibland.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela