Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Här håller vi fortfarande på med renoveringen!

Publicerad 2010-05-23 23:03:28 i Allmänt

Ojojoj vad trött jag är på att måla och tapetsera nu. Tror att jag aldrig mer kommer tapetsera/måla eller äns tänka tanken på att göra om något här hemma efter det här!

Igår fick vi hjälp av ett par goa jobbarkompisar till Richard. Vi slipa och tapetserade i sovrummet och satte upp lampa och spegel i hallen. Skönt att det också blev gjort, det börjar närma sig ett slut nu. =) Som belöning tog vi oss en bit paj på våran rabarber, ett par goa cider (och annat) och riktigt go mat. Vi grillade såklart kött och champinjoner. Till det hade vi ett par goda såser och potatisklyftor. Det blev riktigt gött!

Idag fortsatte vi med tapetseringen i sovrummet då tapetlimmet tog slut igår. Så dagen böjade vi med att inhandla nytt. Tror ni att tapeten räkte då? -Eee nae,  en våd fattades! En enda våd j***l! :P Trött jag blir på hyresbostäder då! Så imorgon blir det att hämta en ny tapetrulle och slänga upp så blir vi äntligen klara där! Pjuhhh orkar inte mer nu! Vi får hoppas att morgondagen går bättre för oss för på tisdag fyller Alvin 1år och då ska allt vara klart till kalaset!

God natt säger jag! Zzzzz....

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-05-24 09:40:54

Oh vad jag känner igen mig. Har nyligen renoverat vardagsrummet, och när golvet skulle läggas saknades 5 plankor! Surt. Likadant när vi tapetserade gästrummet, en våd saknades. Surt där med. Men nu är allt färdigt! Lycka till med renoveringen! (jättefin blogg förresten!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela