Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Måla, rita och teckna

Publicerad 2010-01-20 12:52:18 i Alvin <3

Alvin har gjort sin andra teckning med fingerfärg här hemma. Det är bäst att ha honom i endast blöja då och en massa papper i närheten för att lätt kunna ta bort färg som hamnat överallt. Teckningarna består oftast av en massa kladd men oxå av Alvins handavtryck och fotavtryck. Det blir så fint så. Jag kan rekomendera att använda filmjölk med karamellfärg för er som är rädda att era barn får färgen i munnen. Filmjölken är ofarlig till skillnad från fingerfärgen. Använder man fingerfärg som vi gjort nu måste man hålla stenkoll på de små liven så de inte får det i mun. För min del gäller det alltså att hålla i Alvins händer så han har dom på pappret och ingen annanstans. :D

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-20 22:01:31

Han kanske blir konstnär lilla skrutten :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela