Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

BVC besökte vi idag för 18 månaderskontrol...

Publicerad 2010-12-13 15:42:52 i Allmänt

img_4233 (MMS)

BVC besökte vi idag för 18 månaderskontroll. Vi fick snällt vänta en kvart över den lovade tiden (som vanligt). Men som tur var gjorde det ingenting för Alvin som hade fullt upp att leka med alla dessa roliga leksaker de hade på BVC.  Jag behövde med andra ord inte aktivera honom vilket jag iof nästan alltid slipper nu förtiden då han är bra på att göra det själv. Själva besöket gick relativt fort ca 40 min då vägning och mättning gjordes. Alvin följde hans kurva fint som vanligt. Han hade gått upp ca 600 g och växt 2 cm. Egentligen skulle han oxå vaccineras men den sprutan tog han sist vi var där då vi skulle åka utomlands. Så både vi och sköterskan tyckte det var skönt att slippa det. Nu dröjer det 4 år till nästa vaccination och 1 år till nästa BVC kontroll.

Kommentarer

Postat av: MALIN

Publicerad 2010-12-14 07:33:08

Postat av: malin

Publicerad 2010-12-14 07:33:48

vad stor ahn såg ut på kortet :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela