Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Vaccination mot svininfluensan från 6 månaders ålder

Publicerad 2009-11-12 19:21:14 i Alvin <3

Nu får man vaccinera 6 månaders bebisar mot svininfluensan. Alvin blir 6 månader den 25/5 så det blir ju aktuelt för honom då i så fall. Jag känner mig mycket osäker på vaccinet men så små barn som Alvin blir ju väldigt sjuka om de blir smittade. De skulle ju inte sätta åldern så lågt ifall det vore jätte farligt för dom? Jag tycker ju att jag och Richard kan ta vaccinet så vi inte smittar Alvin eller någon annan. Men ska jag låta Alvin vaccinera sig?


Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2009-11-13 10:54:42

skönt att höra att någon känner sig lika som mig att man inte vet hur man ska göra med dom små.. hoppas allt är bra med er. roligt att han stälde sig på alla 4

Postat av: Lina

Publicerad 2009-11-13 17:15:25

Svår fråga det där, klart det är läskigt att spruta in massor men å andra sidan så får ju så små barn andra vaccin. Men som iof har använts i flera år. Jag tycker ni två ska vaccinera er NU och avvakta med Alvin, nästa månad kanske det är mer självklart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela