Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Alvins första bad

Publicerad 2009-06-05 11:28:39 i Alvin <3

Nu har Alvin fått sitt livs första bad. Vi använde oss av Weleda babys Body oil i badet. Det vårdar och skyddar barnhuden på ett naturligt sätt. oljan är helt oparfymerad och är gjord av barnmorskor och barnläkare. Alvin tyckte till en början om att ligga i badbaljan i det ljumna vattnet men efter ett tag var det inte lika kul. Han kanske började frysa? Så då kom tårarna fram. Han är för söt! Väl ur badbaljan fick han mysa i en jätte fin handuk med en nalle på huvudet som han fått från mormor. Då "mös" han. Alvin luktade underbart gott och blev jätte fin och krullhårig efter badet. Så han har ärvt min pappas och mitt hår. Yes! =) Varför luktar nyfödda så himla gott? De luktar myspys på nått sätt... Aa det är en underbar god lukt de har!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2009-06-05 15:47:32

Det är jätte spännande att läsa om er. Kul att du skriver och att bloggar finns =) ses imorgon! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela