Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Besök hos barnmorskan

Publicerad 2009-02-10 12:46:58 i Graviditet nr 1

Igår var vi på 2:a besöket hos våran BM. Gjorde inte så mycket utan pratade mest. Hon mätte min mage från blygbenet till strax ovanför naveln för så stor är min livmoder nu. Det blev 20 cm, helt normalt för den tiden jag gått. Skönt att höra. =) Fick också väga mig och precis som förra gången med stövlar och kläder. Jag hade gått upp 4kg. Oj det hade jag inte räknat med. Vart jätte chockad då jag fortfarande använder mina gamla kläder. Men som barnmorskan sa så sätter det sig ju oftast inte bara på ett ställe utan de fördelar sig ju. Oftast sätter det sig på mage, tuttar och lår.  Vi fick också lyssna på <3ljudet, härligt! Det gick fort kan jag säga. 146/m.

Nästa besök är om 5 veckor då skulle vi ta blodprov och sånt också. Då kollar man Hb och blodsocker. Den 17/3-09 ska vi va där. Vi kollade också på tider till föräldrargrupperna och de var i maj. Ska bli roligt och intressant att gå på.  Nu har de också en amningskurs man går på, lite anorlunda mot förr. Tror den var i maj med. =)

Jag och Richard har köpt lite kläder på H&M till bebisen. Vi handlade i storlek 50, 0-1 månad. Vi tyckte det var sött och passar till både en flicka och en pojke. =)

 
 

Kommentarer

Postat av: Richard

Publicerad 2009-02-10 13:16:39

Världens sötaste kläder. Gud vad jag längtar efter våran bebis!

Postat av: Syster

Publicerad 2009-02-10 14:10:36

låter ju jätte bra det där:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela