Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Alvin 6 månader

Publicerad 2009-11-25 13:21:24 i Alvin <3

Idag blir min bebis ett halvt år. Kan inte fatta att det var ett halvår sedan jag låg på förlossningen och fick min söta lilla bebis. Den bästa dagen i mitt liv. Och så mycket har redan hänt. Alvin är verkligen en egen liten person med egna egenheter. Han är en väldigt go och glad kille med mycket humor men hatar att ta på sig ytterkläder. Det roligaste han vet är nog att flyga i luften upp och ner eller sitta i hans nya vagn och titta på allt som rör sig.

Alvins milstolpar:

  • Kan ta ett föremål och dra det till sig
  • Försöker flytta ett föremå från ena handen till den andra
  • Rullar i båda riktningarna
  • Syn och hörsel är nästan helt utvecklade
  • Försöker sitta på egen hand
  • Gungar och snurrar runt när hon ligger på mage
  • Försöker krypa för att nå föremål utom räckhåll
  • Plockar upp små föremål
  • Söker tappade föremål
  • Tycker om att höra olika ljud. Djurläten är en bra start







  • Kommentarer

    Postat av: Richard

    Publicerad 2009-11-25 14:24:21

    Världens vackraste pöjk!

    Postat av: Anonym

    Publicerad 2009-11-25 22:56:52

    gullungen vad fort det går :D.. vi måste försöka hinna med att baka pepparkakor innan ni åker :D.. vilket bra kort det blev på alvin... hoppas han blir bättre snart lill killen :D

    Kommentera inlägget här
    Publiceras ej

    Om

    Min profilbild

    Stolta mamman

    Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela