Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravid vecka 31. 9 veckor kvar, snacka om ...

Publicerad 2011-05-18 07:02:46 i Allmänt

img_9694 (MMS)

Gravid vecka 31. 9 veckor kvar, snacka om ned räkning! Denna vecka har jag lidit av både halsbränna och förvärkar och igår kväll/natt fick jag kramp i vaden och foten också. Annars bökar bebisen på som vanligt och försöker göra mer plats i magen känns det som.  Vid det här laget kan bebisens hår vara ca 2 cm långt. Organen är i princip i slutspurten, det sista som utvecklas klart är lungorna. Liten i magen är nu ca 42 cm lång och väger ca 1,8 kg.

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2011-05-18 09:23:47

Sv: Jadu, bara man kommer in i de så blir de nog bra för oss båda skulle jag tro :)

Men dom kommer garanterat att bli avundsjuk. Min lilla tös älskar ju mina tuttar och använder dom som "snuttis". Varje gång hon är trött/ledsen/myssjuk då äre dom som gäller, klämma klämma klämma... Sååå irriterande och jag får inte henne att ta nånting annat. Hur ska detta gå när den lill* ska ammas??

De är jag sjukt nervös inför.

Får börja låtsas mata hennes docka :P hahahha



De kommer bli ungefär 1år och 4månader.. :P

Hejåhå vad de kommer gå! :)

Men de ska bli roligt också såklart :D

Men man tänker ju alltid på de värsta!

Postat av: Carro

Publicerad 2011-05-18 09:24:54

Sv: Just ja, jag glömde svara om förvärkarna.

Och jag tror dom började komma lite då och då i vecka 30. Så jag har väl haft dom sen dess...

Känns ungefär som sammandragningar, fast dom är i en starkare styrka och lite mer mensliknande...



Postat av: Sabina

Publicerad 2011-05-18 10:23:54

SV; Nej, jag hade tänkt skriva ett till inlägg då många anonyma undrat hur man botar både posttraumatisk stressyndrom och panikångest...

Men hursom, nog har jag något hum om varför jag får det - min mamma gick bort då jag var liten sedan har det väl i princip bara gått utför. Jag bodde hos min mamma (min syster som blev som min mamma då min biologiska gick bort) och hennes man och blev dagligen psykisk misshandlad, då jag väntade Leon bråkade vi och jag åkte ner på golvet och blev sparkad på och sådär. Jag flyttade till min syster i Umeå och bodde där, varpå soc ansåg att jag hade rymt trots att de visste att jag blivit misshandlad och de visste var jag höll hus hela tiden eftersom de kom hit på möten och sådär - mina "föräldrar" visste också vart jag var hela tiden... sen blev jag flyttad på HVB-hem så det har varit mycket...



Men ush och fy så hemskt! Jag beklagar verkligen! Min mamma gick också bort i cancer...



Allright! Jo, jag har jättemycket redan nu :P

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-05-18 12:44:16

Wow, den har växt till sig =) Så fin du är

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-05-18 15:48:32

Bläk för halsbränna. Har sluppit undan det rätt bra, than god! :P Finns bra mediciner på apoteket för det, om inte annat kan yoghurt vara en räddare i nöden.



Sv: Ja det känns tungt. :( Har mått jättebra hittills, bortsett från all oro jag haft. Så nu får jag väll igen för att jag mått så bra. :P BF är 17 juli för min del. När har du bf?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela