Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Vagga?

Publicerad 2009-03-09 14:24:12 i Graviditet nr 1

Är det inte sött med vagga? Den kan hissas, sänkas och ger fria rörelser som bebisen är van vid från fosterlivet, dessutom är den stylish och snygg och kan gunga ditt barn till söms. Synd att vaggan bara passar de första månaderna. Känns lite tråkigt att slösa flera tusenlappar på det. Men då kom min briljanta mamma på att hon kunde köpa den och så går den sen i arv till alla hennes barnbarn, smart!

Vaggan är ju perfekt att ha när man kommer hem ifrån BB då bebisen har en säng  i lagom storlek. En säng som man lätt kan flytta på så bebisen kan vara i samma rum som oss när h#n sover, så h#n kan känna sig trygg! Gungningar lugnar även oroliga bebisar som har svårt att komma till ro. För bebisar med korta sömnperioder kan det hjälpa att gunga igång barnet när det börjar vakna för att förlänga sömnstunden. Jag tycker det låter helt perfekt, jag bara måste ha en vagga!!!


Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2009-03-09 14:48:17

låter jätte bra det där, så mina barn har nåt att ligga i också;)

Postat av: Lena Hermansson

Publicerad 2009-03-11 17:03:55

Roligt att ha saker som kan gå i arv.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela