Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravid V 25, 7:de månaden

Publicerad 2009-03-05 13:12:37 i Graviditet nr 1

Idag kliver vi in i 25de gaviditets veckan, 7de graviditets månaden. Bebisen har börjat röra på sig allt oftare på morgonen/fm nu. Så härligt att känna den lilla varelsen, så man vet att allt är bra där inne. Min navel har blivit ett stort hål nu, ser jätte konstigt ut! :P Nu börjar jag känna mig lite som en flodhäst, känner mig klumpig och stor. Som tur är har man inte gått upp så mycket (ÄN) och det mesta sitter på magen. Hur kommer jag då känna när jag gått upp 5 kg till och fått en stor rumpa med på köpet? :P

Jag är på dag 169 av 280. (60,4%). Du är i vecka 25. Jag har gått 24 fulla veckor och 0 fulla dagar (v24+0). Jag är i 6:e kalendermånaden. Jag är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Jag är i trimester två. Beräknat förlossningsdatum Ons 24 jun 2009 har 111 dagar kvar till beräknad förlossning.




Bebis: Bebisen väger omkring 700 g och är ungefär 22 cm. Detta kan förstås variera från bebis till bebis och graviditet till graviditet. Man vet att alla foster är ungefär lika stora fram till vecka 20. Bebisen dricker av fostervätskan, den smakar ganska sött. Om man sprutar in något beskt dricker bebisen mindre. Bebisen skulle ha relativt god överlevnadschans om den föddes för tidigt nu.

Jag: Livmoderns mått är mellan 23 och 26 cm. Som en fotboll! Din kropp har skapat fostervattnet som innehåller: glukos, fettsyror, salt, fruktos, protein, citronsyra, mjölksyra och aminosyror.

Kommentarer

Postat av: Richard

Publicerad 2009-03-05 16:22:15

Underbar mage, riktigt vacker! Längtar efter vårat barn!

Postat av: malin

Publicerad 2009-03-05 18:44:32

TJOCKIS heheheh ska bli kul när den lille kommer ut

Postat av: Lena Hermansson

Publicerad 2009-03-05 19:02:58

Magen bara växer o växer,längtar efter att få träffa vårat barnbarn kram.

Postat av: Elin

Publicerad 2009-03-05 19:24:50

vilket hål i naveln:) gulligt

Postat av: Lina

Publicerad 2009-03-05 22:02:46

ojojojj. här händer det grejer =)

p.s stekt köttfärs med krossade tomater, salt, vit + svart peppar, vitlök. d.s

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela