Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Juni 8 månader

Publicerad 2017-02-14 18:31:00 i Juni <3

Nu har Juni verkligen blivit stor, ingen liten bebis som ligger i famnen och snuttar på tutten längre med andra ord. Nu ålar hon omkring på golvet, går runt bordet och tar sig fram under stolar och bord om hon inte ställer sig upp på dom. 
 
 
Härmas gör hon med vilket är så roligt. Gud vad vi skrattar åt/med henne här hemma. Rynkar vi på näsan, räcker ut tungan eller säger "mamma" gör hon detsamma mot oss. Man ser hur hon verkligen tittar efter våra reaktioner och minspel. Och får hon inte den reaktionen hon förväntat sig blir hon jätte chokad haha.
 
 
Nypa oss i näsan, klappa oss på kinden och känna efter på oss är också något hon gör dagligen. Inte alltid jätte skönt. 
 
 
Så babblig, rörlig och faktiskt matglad är något hon äntligen blivit på "riktig" mat. Vi började med BLW och gav plockmat och det vräkte hon i sig och när hon då började äta gick även puré, gröt och välling också ner. Detta innebär att det inte är jätte mycket amning som gäller längre utan bara två gånger på dagen och högst 2 på natten. 
 
 
Hon har också börjat släppa taget och står upp själv nu i några sekunder, så det är en modig dam vi har här hemma.
 Nu har Juni st 68 i kläder och tyvärr missade vi BVC tiden idag pga att Juni har feber för tillfället för andra gången i hennes liv. :/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela