Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Ruggit och burrigt

Publicerad 2016-10-03 08:52:57 i Allmänt

Ja, nu är det verkligen jackor och mössor på nu när det endast är 7 grader ute. Det är en del kläder som ska fram på morgonen till 3 barn samt 1 vuxen kl 8 på morgonen. Mitt bästa tips där är att lägga fram allt kvällen innan i olika högar till barnen med skor, jacka, fleece, mössa och vantar. Barnen går sedan till sina högar och tar på sig själva (utan juni då). Smärtfritt och enkelt sätt att komma snabbt hemifrån på morgonen när man har tid att passa. (Vi gör likadant med deras kläder och underkläder på deras nattduksbord.)
 
Här hemma står kl på 7.15 och då klär vi på oss och äter frukost samt borstar tänderna och kl 8 lämnar vi hemmet. Anledningen till den korta tiden är all förberedelser vi gör kvällen innan. Funkar toppen för oss! 🖒
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela