Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Besök hos BM

Publicerad 2016-03-01 17:01:00 i Graviditet nr 3

Idag fick vi äntligen träffa våran nya barnmorska och lyssna på bebis hjärtljud. Bebis gjorde konster och buffade tillbaka på monitorn så mini var väldigt aktiv i magen trots att vi väntade ett bra tag. Tillslut kom vi fram till 145 hjärtslag i minuten.
 
Magens sf mått låg på 24 i v 25 (24+0), hade samma mått med grabbarna med i samma vecka. Kurvan i mitten med andra ord.
 
Blodtrycket var lite lågt, 90/70 men blodsocker och så vidare såg bra ut. 
 
Idag fick jag också beviljad gravidpenning från och med 20 april vilket känns kanon. Ska på läkarbesök om 2 veckor och kolla min foglossning så vi får se vad hon säger om det också. Sjukgymnasten skulle vilja ge mig kryckor sa hon i telefon, så henne ska jag också träffa snart. 
 
Mycket som händer nu! Hungrig är jag också så när vi kom hem från BM blev det mellis i form av rostat och te.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela