Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Frågestund

Publicerad 2016-07-15 12:41:44 i Juni <3

Ditt barn: 
När var ditt barn planerat att komma? -20 juni 
Vad trodde du att det var för kön? -En flicka för jag la på mig fler kg än när jag väntade pojkarna och för att jag var sugen på apelsin och bär till skillnad från pojkarna då jag ville ha glass. Trodde dock också att de va en pojke för att jag hade två sen innan som jag också mådde "lika" illa med. Alltså hade jag ingen aning!
När föddes barnet? -14 Juni 
Hur mycket vägde barnet? 3505g 
Hur lång var barnet? 50cm 
Vilken klädstorlek har barnet nu? -50/56 
Vad fick ditt barn för namn? Juni Livia Fredriksson 
Vilka sovtider har ditt barn nu? - Det varierar förstås, hon sover mest hela tiden men vaknar ca var tredje timme för mat och är vaken ca 2 h på fm och ibland 2 h även på kvällen, annars sover hon resten av dagens 24 h.
Vilket var ditt barns senaste utveckling? -Hålla upp huvudet själv dock svajigt ff och försöka greppa saker med handen. 
Lider ditt barn av kolik? Nej, magen fungerar bra och hon grinar endast när hon är hungrig eller för varm i stort sätt. 
Hur mycket väger ditt barn nu? -4200g 

Kläder och saker: 
Vart köper du ditt barns kläder? -Det blir mest Kapphal (Newbie) Polarn & Pyret, och Name it.
Vilket är ditt favorit klädmärke? Newbie. 
Vilken Babybutik föredrar du helst? 
Babyproffsen då de har det mesta från nappar och kläder till leksaker, babygym, barnvagnar och mkt, mkt mer.
Vilket klädesplagg handlade du senast till ditt barn? Det var en body från POP.
Vilket är ditt favoritplagg i ditt barns garderob? -En klänning med tillhörande trosor från Newbie som är hur söt som helst!
Vad är det dyraste ditt barn har? Junis Britaxvagn.
Vad är ditt barns bästa leksak? Babygymet helt klart!
Finns det något du VERKLIGEN inte tänker slänga dig av med av ditt barns saker? -Alltså jag är ju en spara, så helst spar jag nästan allt men jag vet ju att det inte funkar. Men jag har faktiskt sparat barnens första snuttisar och nappar som minne.

Om du fick välja! 
Nytt eller begagnat? -Nytt blir det mest här.
Sitt eller liggdel -Liggdel just nu.
Napp eller snutte? -Nappen är det som gäller mest men snutten är inge långt efter.
Sovande eller vaken? -Vaken på dagen och sovande på natten skulle vara perfekt! 

Du som förälder: 
Trivs du som förälder? -Ja absolut, annars hade jag inte skaffat 3 barn.
Är du stolt över ditt barn. -Klart att jag är, stoltast i världen!
Hur ser dina matvanor ut? -Precis som vanligt, -frukost, lunch och middag.
Stressar du mycket? -Ibland, för jag har ju ändå 3 barn med olika viljor att ta hand om. 
Hur ser dina sovtider ut? -Jag sover endast på natten och vaknar då mellan 0-2 ggr för amning på ca 10 min. Så sömn får jag mellan ca 22-10.
Vad gör du helst en fredag? -Myser med familjen, helst med god mat och häng ute i trädgården.
Vad är det första du tänker på när du vaknat? -Skönt med sovmorgon! Eller när ammade jag sist?
På vilket sätt har du förändrats sen du blev förälder? Jag uppskattar mer lugnet och att vara helt ensam nu (har aldrig varit en ensamvarg). Jag planerar också mera mina dagar som mamma då mkt måste klaffa som sömn och matintag. Jag leker och skojar också mkt mer än innan. Jag måste också packa en hel väska innan jag kan gå utanför dörren nu för tiden.
Vad är det bästa med att ha barn? -Närheten och kärleken helt klart! 
Umgås du mycket med andra föräldrar? -Ja, då alla jag känner i stort sätt har barn själva.
Hinner du med egentid? Som trebarnsmamma blir det inte mycket av det, speciellt inte med en nyfödd. Dock är det inget jag längtar efter än heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela