Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Dagens extra ultraljud

Publicerad 2016-04-25 16:32:00 i Graviditet nr 3

Dagen med det stora D är äntligen här, för idag gjorde vi extra ultraljudet för att se moderkakans placering. Den låg inte för exit utan allt såg bra ut för en vanlig förlossning. Pjuh, äntligen kan man släppa den oron, fast jag vet att vad som helst kan hända under förlossningen. Det jag är mest rädd för är just kejsarsnitt. Sjukt rädd!
 
Bebisen fick vi också kolla på, hjärna, hjärtat, bebis profil och längd. Barnmorskan trodde att bebis låg på ca 2 kg nu. Hon sa också att det är en liten tjeja där inne (precis som bm sa på föra ul med, men var inte helt säker) som hade vänt sig med huvudet neråt. 
 
Allt detta firade vi med lite shopping innan grabbarna slutade skolan/föris.
Pappa R köpte filt och nalle till lill-tjejen.

Kommentarer

Postat av: Mamma till två pojkar.

Publicerad 2016-04-26 08:34:31

Va roligt med en lite flicka. GRATTIS.

Postat av: Sarah Fredriksson

Publicerad 2016-04-26 08:59:22

Åh tack! :)

Postat av: Silvia

Publicerad 2016-04-26 17:28:45

vad kul med en liten tjej, ska ju vi också ha <3
Är också lite rädd för kejsarsnitt, eller räd å rädd, snarare vill undvika det. Det är ju trots allt en operation.
Hur gick det med dina andra barn?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela