Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Alvin 6 år

Publicerad 2015-05-25 18:31:00 i Alvin <3

Ojojoj vilken dag Alvin fått på sin egna födelsedag. När man fyller 6 år får man bestämma aktivitet, mat och fika helt själv. Dock har vi fikat så mycket att vi knappt fått i oss någon mat.
 
Vi väckte iaf Alvin med skönsång och paket tidigt i morse då vi skulle åka hemifrån redan kl 8. Alvin valde vaniljyoghurt med färska blåbär och hallon till frukost och så for vi iväg.
 
Målet blev Astrid Lindgrens värld. Barnen var i extas. King och klang mötte oss i ingången och visade oss vägen till villa villekulla. Där började vi med att handla en skattkista med guldpengar och polkagrisar. Alvin hälsade då till kassören att han skulle spara godiset tills han kom hem, sedan satte han bara foten utanför dörren så frågade han om vi skulle åka hem nu. Haha.
 
Grabbarna har endast sprungit hela dagen, först sprang de till pippi där vi också fick ta ett varv med hoppetossa. Sedan blev det Karlsson på taket, Emil i löneberga, så var det Mattisborgen som lockade och mkt, mkt mer.
 
Vi avslutade sedan besöket med att göra av med Alvins födelsedagspengar (inget spara inte) i affärerna. Det blev både Ronjas pilbåge och Emils bössa mm.
 
Väl hemma igen blev det kalas med gäster, tårta och ännu mera paket. Vilken födelsedag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela