Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Föräldramöte och åldersnoja

Publicerad 2015-04-27 20:41:00 i Allmänt

Idag var äntligen dagen här då vi fått besöka Alvins nya skola han ska börja på i höst. Jag har längtat hela helgen kan jag säga, längtat till att få träffa pedagogerna och se klassrummen. Jag fotade tom så Alvin också fick se. Vi kommer ha tre inskolning tillfällen nu i vår sen är det skolgång som gäller för våran stora kille.
 
När vi satt där i klassrumet jag och Richard, tänkte vi på när vi började gymnasiet 15-16 år med våra föräldrar. Nu satt vi själva som föräldrar i en skola 14 år senare. Helt sjukt att vi snart kommer att ha ett skolbarn här hemma. Vart tog tiden vägen egentligen? Det var ju inte länge sedan vi skolade in honom på förskolan ju!
 
Hur som helst var det två lyckliga föräldrar som lämnade mötet. Alvin kommer nog stortrivas där. Vilken skolgård och vilken bra personal. Helt perfekt för vår Alv. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela