Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Saffransmuffins

Publicerad 2014-01-06 15:51:00 i Mat och bakning

Idag tog jag och pojkarna fram ingredienser till muffins, jag frågade grabbarna om de visste vad allt var för något och Alvin hade rätt bra koll medan Milo bara tittade på mig och gick ut ur köket. Så intresserad var han. Där emot var det kul att hälla i socker och mjöl mm i skålen och för första gången någonsin smakade Milo på smeten, och gissa om han gillade den? Alvin har ju alltid tyckt som jag att muffinssmet är godare en själva muffinsen när den är klar, så vi alla muffade i oss av smeten tills muffinsarna var klara. Det blev saffransmuffins idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela