Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gårdagens middag

Publicerad 2014-02-05 12:43:00 i Mat och bakning

Igår lagade jag och mannen till en middag svärföräldrarna bjöd oss på när Richard fyllde. Det blev ris och kyckling i jordnötsås. Det bästa förutom att det är så gott är att det är så enkelt att laga det också. Såsen innehåler nämligen bara jordnötsmör, kokosmjölk, krossade jordnötter och nån tesked Sambal olek. Detta kokar man ihop i några minuter och slänger sedan i den stekta kycklingen man skurit i mindre bitar och så kokt ris till. Woila!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2014-02-05 19:51:13

Ser gott ut! Kan du lägga ut receptet? :)
Gillar din blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela