Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Blöjfri

Publicerad 2013-09-15 09:33:00 i Allmänt

Tänk så fort och lätt man kan bli blöjfri när man har en storebror som visar hur man gör. I somras när grabbarna sprang nakna i värmen såg ju Milo hur Alvin ställde sig i en buske och kissade och gjorde likadant redan som 1åring. Sedan under sommaren började han säga till varje gång han skulle kissa så man märkte att han verkligen var medveten om kisseriet. Efter hans två årsdag kunde vi sedan ta bort blöjan lite då och då även innomhus när han ville, och nu kissar han alla gånger på pottan. Fortfarande kan han kissa i kalsongerna ibland och glömma bort sig men utan kläder på händer aldrig någon olycka. Dock har han blöja fortfarande på natten men 9 av 10 ggr är även den torr på morgonen. Det går undan det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela