Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Självdisciplin

Publicerad 2013-03-03 11:51:00 i Me, My self and I

I veckan har jag klarat av två muntliga seminarium, grupparbeten och läst ut en svensk roman. Sedan hann jag andas ut en dag ungefär för att sedan sätta mig med dom nya arbetsuppgifterna redan idag. Jag tycker om att känna mig förberedd när jag kommer till skolan där vi ska ha en bokrecension, ännu ett grupparbete och ett muntligt seminarium i veckan och dessutom så ska jag läsa en engelsk roman och plugga till ett grammatikprov som vi ska ha veckan efter. Det var mycket lättare att plugga till beteendeassistent/uska för då läste vi ett ämne i taget och kunde då koncentrera mig på en sak i taget, nu måste jag ha tussen bollar i luften samtidigt. Vill man vidareutbilda sig är det bara att bita i det sura äpplet och plugga!
 
Om bara barnen kunde bli friska också så man kunde lägga ner mer tid till plugget, än så länge går det bra ändå och jag har fått bra betyg trots få timmar (Skulle vilja lägga ner mer tid) pluggande. Som det ser ut nu lär pojkarna få vara hemma denna vecka med. Det gäller att ha självdisciplin så man gör allt man ska när pojkarna är hemma då jag pluggar delvis på distans.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela